Non-stop chocolate cookies

2010-12-16 kl. 01:21:44 | Recept | Kommentarer (0)
När jag gick i femman så fick vi göra Non-stop chocolate cookies på hemkunskapen och jag tyckte redan då att dom var suveränt goda. Men åren gick och jag tänkte aldrig på dom goda kakorn från femman.. Tills för någon vecka sedan. Jag sökte efter en god kaka som inehöll mycket choklad så jag gick inte på google och sökte efter Non-stop kakan och hittade den direkt. Bakade dom och sen sa det bara *tjoff* så var dom slut. Här kommer iallafall receptet på kakorna och en bild på hur dom såg ut innan jag åt upp dom :)


Ingredienser:

125 g margarin
3 dl socker
2 st ägg
2 tsk vaniljsocker
4,5 dl vetemjöl
1 dl kakao
1 tsk bakpulver
1 tsk salt
1 påse Non-stop


Gör såhär:

  • Blanda margarin, socker, ägg och vaniljsocker i en matberedare, så att det blir en krämig smet.
  • Blanda mjöl, kakao, bakpulver och salt. Rör ner mjölblandningen i äggsmeten. Blanda ordentligt till en seg massa.
  • Klicka ut 2 msk smet till varje kaka på två plåtar klädda med bakplåtspapper. Lägg ca 12 kakor på varje plåt och låt varje kaka få ett par centimeters mellanrum. Kakorna flyter ut vid gräddningen.
  • Placera 5 eller flera Non-stop-knappar på varje kaka.
  • Grädda kakorna i 175-graders ugn i ca 15 minuter och låt dom sedan svalna på ugnsgaller.
Receptet är taget från sidan kokaihop och kommer att användas flitigt här i mitt hem. Jag älskar det!


Mina tips:
  • Köp en stor påse med Non-Stop för annars måste ni göra som jag och lägga fyra godisar på varje kaka.
  • Använd fingrarna till att "klicka" ut kakorna istället för en matsked. Jag tyckte att det var mycket enklare att få bra storlek på kakorna då.
  • Eftersom att jag hade för lite Non-Stop så gjorde jag kakorna mindre (och fick fler) och det kommer jag att fortsätta med även om jag har fler Non-Stop.


Jag lägger som sagt ut både gamla och nya inlägg på den här bloggen och om det är något inlägg som du redan har läst så kan du fortsätta till nästa inlägg för det kan vara nåt som du inte har läst ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback