Provbakar

2011-04-24 kl. 14:19:09 | Allmänt | Kommentarer (0)
Just nu så håller jag på och gör min första sp (sugarpaste) tårta, den ska inte ätas förrän imorgon så jag ska bara fylla den idag. Jag har gjort tårtbotten och den blev jättefin (enligt mig iallafall) och nu så håller jag på med rörorna som ska vara i. Jaag kände att jag ville testa göra en sp tårta innan det är dags att göra bröllopstårtorna och så kom jag på att jag har en syster som fyller 40 år på tisdag så jag tänkte att hennes familj fick agera försökskaniner. Hoppas att den blir god så att jag vet hur jag ska göra till bröllopstårtorna.

Jag har suttit  och letat efter bra recept på tårtbotten och eftersom att jag har en del bakbloggar som jag följer slaviskt så hade jag ju några att välja mellan, men det blev receptet som Erika - bakglädje har på sin sida och det funkade faktiskt väldigt bra. Nu ska jag fortsätta med mina röror och sen ska jag ta fram kameran och fota lite :)


Hoppas att alla får en fortsatt trevlig påskhelg, skriver mer senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback