American Cookies

2011-12-06 kl. 15:00:34 | Småkakor | Kommentarer (0)
Mirabellcupcake hade ett superbra recept på en kaka och efter att ha bakat dom en gång så var jag fast. Jag tror att jag har bakat dom här kakorna drygt 5 gånger nu och jag kan verkligen rekomendera dessa kakor (iallafall för dom som gillar choklad!). Här kommer receptet + mina egna bilder :)

American cookies
300 g smör
2 1/4 dl socker
2 1/2 dl brun farin
2 ägg
3 tsk äkta vaniljsocker
7 1/2 dl vetemjöl
1 tsk salt
1 tsk bikarbonat
4 msk kakao
200 g choklad (grovhackad, vit eller mörk)

Smält smöret. Vispa ihop farin, ägg och vaniljsocker.
Blanda sedan i det smälta smöret, och vispa ihop det ordentligt.
Blanda sedan i resten av ingredienserna.
Smeten kommer att bli som en "fudgeboll".
Dela upp smeten i mindre bollar och
platta ut lite lätt på plåtar klädda med bakplåtspapper.
Grädda i 175 grader i ca tio minuter.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback