Cookies in a jar

2011-12-06 kl. 14:28:33 | Lisa tipsar | Kommentarer (1)

I september då Sarah fyllde 20 år så ville  jag göra nåt speciellt och eftersom att hon hela tiden tjatar om att hon vill ha recept av mig så gjorde jag en annan variant. Jag hittade en blogg där det var en tjej som hade gjort "cookies in a jar" och jag började med att provbaka kakorna som hon hade använt till hennes burk och dom är verkligen SUPERGODA! Det är en av mina favoritkakor just nu. mirabellcupcake hade finare burk och finare upplägg, men jag räknar mig själv som amatör och blev ändå nöjd med resultatet :) Hon som fick burken blev också nöjd :)

Det är ett bra tips till "gå-bort-present" eller födelsedagspresent, för alla vill vi väl ha kakor? :) Det enda den som får burken behöver göra är att tillsätta fett och ägg (i det här receptet iallafall) och röra ihop till en deg och sedan rulla till bollar och grädda i ugnen. Man kan ju självklart använda sig av vilket kak-recept som helst :)



Först så tog jag en tom glasburk (ganska stor)


sen så fyllde jag burken med alla torra ingredienser


Och till sist så gjorde jag en "hätta" till burken för att göra den lite snyggare :)

Receptet på kakorna kommer i ett senare inlägg.


Kommentarer
Therese Häggmark

Vilken jättebra idé! Den snor jag! =)Kram

2011-12-06 / 15:51:53
URL: http://domestictherese.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback