Mina fyra favoriter del 3

2011-01-12 kl. 01:32:54 | Recept | Kommentarer (0)
Den tredje kakan är nog en av dom lättaste kakorna som finns. Jag brukar oftast vilja ha med mig en kaka eller nåt gott då vi är bortbjudna och då brukar det hända att jag gör den här kakan eftersom att den tar bara 5 minuter att göra + 15 minuter i ugnen. Älskar du choklad så älskar du den här kakan, men se upp för den är vääääldigt begärlig och det är nästan omöjligt att bara ta en bit.. chokladmazarinkaka = M U M S!

Chokladmazarinkaka

200g mandelmassa
100 g mjukt smör/margarin
4 msk kakao
3 st rumstempererade ägg

Gör såhär:
Blanda riven mandelmassa och smör smidigt med en elvisp. Blanda i kakao och ägg (ett i sänder). Häll smeten i en smord form med löstagbara kanter (22 cm). Grädda i nedre delen av ugnen i ca 15 minuter.

Glasyr:
Blanda 2 dl florsocker och 2 msk vatten och bred ut glasyren på kakan.

Mina tips:
Jag tycker att det går enklare att he på glasyren då kakan är varm. Enkel och smaskig kaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback