Smörgåstårta

2011-01-12 kl. 00:20:49 | Tårtor | Kommentarer (0)

Första gången jag gjorde smörgåstårta var under min praktik på Petras café och då gjorde jag inte så mycket mer än att dekorera tårtorna och under min skolgång i Örebro så gjorde vi aldrig smörgåstårtor. För tre månader sedan så fick jag en förfrågan om jag kunde tänka mig att göra två smörgåstårtor till ett kalas och jag sa genast ja, men jag visste inte riktigt hur jag skulle göra. Vad skulle jag ha för röror i? Vad skulle jag ha på istället för räkor?
Det var helt enkelt en massa frågetecken som snurrade runt i min skalle. Tillslut hade jag kommit på lösningen. Jag skulle göra en skagenröra (det fick vara lite räkor i, men helst inte på) till det understa lagret och till mitten så gjorde jag en mimosaröra med ost och skinka och den blev väldigt god. På tårtan så gjorde jag en "fruktsallad", jag hackade massa olika frukter och la på mitten. På sidorna hade jag lagt ost, skinka, gurka och tomater :) hade tyvärr inte min kamera framme då och jag fick endast ett par dåliga bilder som jag nyss hittade på min dator. Andra gången jag gjorde smörgåstårta så hade jag min älskade kamera hemma så då tog jag ett par bilder som blev lite bättre :) Bild ett är tårta nr 1 och bild två är tårta nr ? hihi :)






Nu när jag har gjort smörgåstårta ett par gånger så har jag fått sån stor lust att göra det hela tiden och just nu försöker jag bara hitta ett tillfälle som passar för smörgåstårta, men det är lättare sagt än gjort..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback