Lite om mig

2011-01-11 kl. 23:47:40 | Allmänt | Kommentarer (2)

Jag tänkte skriva lite om mig själv och varför jag kom in på det här med bakning. När jag var 16 år och gick ut nian så var jag säker på att jag ville bli förskolelärare och därför var mitt första val enkelt. Jag valde Barn och Fritid i skellefteå som första val och samma linje i lycksele och som tredje val hade jag omvårdnads. Jag kom in på mitt första val och började på balderskolan. Jag gick där en termin men jag kände mig utanför, stressade för mycket och pendlade mellan Norsjö och Skellefteå och det var väl den stora anledningen till att jag stressade för mycket. Iallafall så fick jag magkatarr och valde till sist att hoppa av och praktisera i under vårterminen och sen välja någon annan utbildning. Jag valde handels och trodde länge att det var vad jag ville, men i början av tvåan så gav jag upp och hoppade av igen. Började på Solvik bara för att ha nåt att göra, men jag ville inte vara där så länge så jag sökte praktikplats på lite olika ställen och jag fick en plats på Petras café i Norsjö och jag älskade varje minut och jag lärde mig så sjuk mycket nytt och jag är så glad att jag fick vara där i drygt sex veckor och efter dom veckorna så visste jag vad jag ville jobba med. Nu blev det ju inte riktigt som jag hade tänkt mig eftersom att jag gick tre år på livsmedelsprogrammet i Örebro och jag valde Butikskock/catering istället för konditori/bageri och det är nåt som jag ångrar nu.

2008 så flyttade jag hem igen, men jag hann inte få hem alla mina saker från Örebro förrän jag flyttade igen och då till Bygdeträsk där jag fortfarande bor och bakar så ofta som det går.

Min stora dröm är att få öppna ett eget café där jag kan baka varje dag och göra det jag älskar och få dela med mig till andra. Som det är nu så hinner vi inte äta upp allt som jag bakar för jag kan inte låta bli att baka även om vi inte har plats för det så det händer väl att våra grannar och vänner får lite fikabröd :)

Ja, nu har ni fått läsa lite om min skolgång och mina bättre och sämre beslut i min ungdom. Nu står jag här, snart 25 år gammal och jag älskar mitt liv. Även om vägen hit var full av gupp och snäva kurvor så tog jag mig hit.


Kommentarer
Jenny Dahlberg

Jättefint skrivet. Fick en liten tår i ögat. Hoppas du kan baka till mitt förestående bröllop. Haha, jaaaa nån gång ska jag väl gifta mig hade jag tänkt!

2011-01-26 / 09:22:00
URL: http://jennydahlberg.blogg.se/
Allie1432

Hello, I found you at Altavista. You have wealth of information on your site and a nice design. Greetings from Germany

2011-05-17 / 15:38:54
URL: http://allie1432.blog366.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback