Jag ljög

2011-07-07 kl. 07:45:00 | Allmänt | Kommentarer (0)

Jag ska inte jobba idag. Jag har tagit ledigt och vi är just nu påväg till Umeå med Dan och Anette och därifrån blir det flyg till Stockholm och så kommer Jonatan och Sara dit och så ska vi bo på hotell och bara ha det trevligt hela helgen. Jag vet att jag har varit jättedålig på att uppdatera bloggen dom senaste dagarna, men jag har varit så rädd för att skriva nåt som avslöjade våra planer. Anette fyllde 60 år på midsommarafton och då fick hon ett rim där det stod så här:

Vi åker dan efter Dan
Det blir mycket spring på stan
Ett tips från oss är att boka tid för en spruta
så du orkar vara med och pruta
Tre dagar och nätter utan  stök och bök i ditt kök
Nu ska du ut på en liten resa
kanske dricka "Una cerveza"
Var redo för avresa halv åtta
glöm inte att före det gå på "pottan"
Tid för pisspaus finns ej
Nu ska du ut på galej.

Hon fick veta att vi skulle åka nånstans, men inte vart och vi hade inte heller sagt vilka som skulle med men hon har hela tiden gissat på att det blir hon, Dan, Jonatan, Sara, Jonas och jag och det hade hon ju rätt i :) Hon fick även en ledtråd där jag hade tagit en massa bokstäver och lagt huller om buller och sagt att det var en ledtråd. Nu behöver hon inte vara nyfiken längre för nu är vi som sagt påväg (om nu det här inlägget kommer upp den tid som jag har valt att det ska publiceras). Första gången jag testar på det här med tidsinställt inlägg förresten så vi får se om det fungerar eller ej.

Hoppas att ni alla får en trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback