Rabarber och jordgubbssaft

2011-06-14 kl. 15:40:06 | Recept | Kommentarer (0)
Igår gjorde jag som sagt saft för första gången i mitt liv och det blev rabarber och jordgubbssaft. Hade hittat ett recept i Allers och eftersom att det blev supergott så tänkte jag dela med mig av det till er :)

Rabarber och Jordgubbssaft
ca 500 g rabarber
ca 800 g jordgubbar
5 dl vatten
500 g strösocker

Gör såhär:
Skär rabarbern i bitar. Koka upp vattnet i en kastrull. Lägg i rabarber och jordgubar och låt koka i ca 10 minuter.
Mosa bären mot kastrullens kant. Häll upp massan i en silduk och låt saften rinna av.
Koka upp saften och rör i sockret. Låt koka tills sockret har smält. Skumma väl och häll upp på väl rengjorfa varma flaskor.
Förvaras svalt.


Mitt minneskort till kameran fungerar inte längre så jag försökte ta några bilder med min telefon men det blev inte så bra, men det får duga :)


     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback