white chocolate chip cookies

2011-05-24 kl. 15:19:23 | Småkakor | Kommentarer (0)

White chocolate chip cookies
100 g smör eller margarin
1,5 dl råsocker
1 st ägg
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2 msk kakao
100 g vit choklad

ca 12 stycken

Gör så här:
Sätt ugnen på 175 grader
Arbeta ihop fett och råsocker med elvisp.
Tillsätt ägget rör om väl.
Blanda vetemjöl, bakpulver och kakao noga häll ned i smeten.
Grovhacka chokladen, rör ner den i smeten.
Klicka ut smeten på bakplåtspapper klädd plåt med ett par cm mellanrum.
Grädda kakorna mitt i ugnen ca 12 minuter, låt dom svalna på galler.

Mina tips:
Jag hade inget råsocker så jag tog vanligt istället. Gjorde dubbel sats och jag tog 150 g vit choklad och 50 g mörk choklad  istället för bara vit choklad. Det var mycket enkelt att göra smeten och kakorna blev mycket goda. Jag har sagt det förut, men jag säger det igen: jag gillar när kakorna blir lite mindre så att man får fler kakor :) Det skulle bli ca 24 kakor av en dubbel sats och jag fick ut 33 st (men dom blev ändå ganska stora).









MUMS!

Hittade receptet här


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback