Emmaljunga - vilket jävla skämt!

2013-07-10 kl. 15:47:34 | Allmänt | Kommentarer (1)
Vi köpte en ny Emmaljunga edge duo kombi och redan från dag ett har den krånglat. När vi skulle lägga ner Algot i den första gången så började det med att tryckknapparna lossnade runt om hela vagnen och utan tryckknappar så sitter ju inte suffletten fast och inte heller "locket", det tog 3 veckor innan dom nya delarna kom och då hade vi hittat ett nytt fel. Jag ville inte använda den utan locket och när vi skulle hämta det så såg vi att hela vagnen var sned, korgen lutade på två sätt och tillochmed jag kunde se att det var snett (och då är det illa, haha). Sedan dess så har vi fått byta ut del efter del och första liggkorgen som dom skickade (det var den som var sned) var också sned så den har vi fått vänta på två gånger.Vi fick ett nytt chassi eftersom att handtaget var glappt och ibland gick det inte fälla ihop vagnen och dagen efter dom hade ringt och sagt att det nya chassit hade kommit så gick det sönder totalt och vagnen gick inte använda alls så då fick jag köra till stan i enkom för att hämta chassit (hade tänkt hämta det när vi lix skulle till stan). Algot har nu hunnit bli 11 veckor och vi har fortfarande inte en fungerande vagn. Suffletten som var det första som gick sönder, har nu gått sönder igen och nu har emmaljunga semesterstängt i fyra veckor så vi lär väl få vänta 6-7 veckor innan vi får en ny, MEN vagnen går att använda under tiden. Om något mer går sönder under tiden så överväger jag att lämna tillbaks hela skiten. 
 
På Emmaljungas sida så står det så här
"Vi vill kunna erbjuda våra kunder hållbart tänkande för miljö och genuin,
svensk kvalité. För att vi skall ha fullständig kontroll över kvalitén tillverkar vi
många av de ingående komponenterna till barnvagnarna på fabriken i
Emmaljunga. Vi precisionsbockar rör, tillverkar egna hjul och plastdetaljer
och har egen ytbehandling. Vissa steg i tillverkningen är automatiserad.
Andra, som t.ex. korgmonteringen, förblir ett genuint hantverk."
 
När vi fick den första nya korgen så hade dom inte ens testat den innan dom skickade den och dom visste mycket väl att vi skulle få en ny för att den andra var sned. Sen så har dom tydligen haft problem med tryckknapparna under hela det här året så då borde dom ju kanske kontrollera det lite bättre innan dom skickar iväg vagnarna.. Vi har snart kört 100 mil till barnens hus, bara för att vi köpte en ny dyr barnvagn som vi trodde skulle hålla. Det går inte ens att kontakta Emmaljunga, dom har ingen mailadress eller nåt, det finns en vanlig adress där, men det står att all kontakt ska ske via återförsäljare och det stör mig. Tycker synd om barnens hus som måste ta all skit, när det är emmaljunga som är boven.. Jag är less, jag är jävligt less. 
 
 
 
 

Kommentarer
Maria

Oj vilken otur ni haft med vagnen :( Hoppas allt ordnar sig.
Kram

2013-07-10 / 15:53:13
URL: http://kismeths.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback